• Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle

+972 4 8224749    :פקס

+972 50 7289441     :נייד

מוזמנים ליצור קשר ב:

© מיקה קפטור | עיצוב: מיכל אדרי, מיקה קפטור

ארכיון

Please reload

תגיות

3 טיפים על איך להתמודד עם 'נפילות' או "הדיאטנית שאיכזבה אותי..."

 

שמעו סיפור, שעלה אתמול בקבוצת התמיכה למנותחים (באישורה של המספרת, כמובן).  מספרת במילים שלה (כמעט):

 

"הדיאטנית שלי התפטרה ממכבי, וחיפשתי אחת אחרת. החלטתי לנסות מישהי קרוב לבית. המפגש הראשון לא היה מרשים מי יודע מה. במפגש השני – אחרי שנשקלתי היא אומרת לי בזו הלשון: 'הייתי שמחה אם היית יורדת עוד 2 עד 4 קילו'. (שתבינו – ירדתי עם ניתוח השרוול 40 קילו, ועליתי 3 – הכל לפי הספר). הדבר הראשון שרציתי להגיד לה זה – 'חשבתי שאני כאן כדי לשמח אותי ולא לשמח אותך!' – אבל התאפקתי, התעצבנתי. אבל בשקט-בשקט אמרתי לה שזה לא מתאים לי כרגע להתחיל תהליך של ירידה במשקל ושטוב לי כפי שאני בשנתיים ומשהו האחרונות. והיא עונה לי: 'אני מבינה, זה מלחיץ אותך. אבל אולי כדאי לנסות'. בנקודה זו אמרתי לה יפה תודה, יצאתי מהחדר והבטחתי לעצמי שאליה אני לא חוזרת. חשבתי שבזה מיציתי את העניין".

 

ואז כולנו שאלנו – ו...?

'ואז', היא המשיכה, 'כאילו נפרץ הסכר: התחלתי לבלוס – בעיקר פחמימות – ולא יכולתי לעצור. אכלתי הכל כרגיל, אבל בין הארוחות פתאום הייתי יורדת על כמה פרוסות לחם טוב, פתאום קניתי לי עוגת גבינה (נטולת סוכר) והסתדרתי איתה לבד ב-3 ימים, פתאום התחלתי להוסיף כפית דבש נוספת ליוגורט – בקיצור – כאילו כל מה ששכחתי 'התנפל' עלי. זה נמשך שבועיים! שבועיים של כעס עצמי, תיסכול והרגשה של כישלון. זה גם הקפיץ לי קילו וחצי על המשקל. עד שנזכרתי במה שלמדנו, ואמרתי לעצמי: את ממשיכה להתגלגל ככה עוד יומיים מקסימום. אבל בזמן הזה את מנסה לזהות מאיפה זה בא, הרצון הזה לעשות דווקא לעצמך. כי כבר חשבתי שזה עבר לי – והנה זה הגיע שוב!

והכי 'מצחיק' הוא שלקח לי המון זמן להבין שיש קשר ישיר בין האמירה של הדיאטנית לבין הנפילה שלי. הבנתי שבעצם בדרך כלשהי האמירה שלה ייצגה בשבילי את כל האמירות שנאמרו לי אי-פעם על הצורך לרזות ולעמוד בציפיות של מישהו – הורים, אחים, בוסים – מי לא... והתמרדתי עכשיו, כפי שהתמרדתי אז.

היופי של העניין  הוא שברגע שהבנתי את הקשר – הבולמוס פשוט פסק ויכולתי לחזור לשגרה החדשה שלי."

 

ולמה אני –  מספרת לכם את זה?

  • כי חייבים-חייבים לוודא שאתם עובדים עם דיאטן/ית שמבין גם בתזונה וגם מבין/ה שקיים גם רכיב רגשי/נפשי שרצוי להתחשב בו.

  • כי מתוך הסיפור אפשר ללמוד לפחות 3 טיפים על התמודדות עם "הנפילות" והם:

  1. כשאתם מרגישים שאתם על מדרון חלקלק של נפילה באכילה – אל תעצרו בפתאומיות בהחלטה מיידית – תנו לעצמכם פרק זמן סביר "לסיים את הנפילה". פרק הזמן תלוי בעוצמה ובמשך שלה. בסיפור – לקח לה יומיים. אתם יכולים להחליט על כמה שעות.

  2. ובזמן הזה שאתם נפרדים מ"הנפילה" שלכם, תתחילו לחשוב מה גרם לה – זה יכול להיות כל רגש, כל אירוע שקרה בסמוך. מה/מי הכעיס אתכם? ממה התאכזבתם? ממה התרגשתם? נבהלתם? סתם השתעממתם? היה לכם לבד? לחוץ? לא נוח?

  3. ברגע שזיהיתם – תשאלו את עצמכם – בפעם הבאה, באותה סיטואציה, מה תוכלו לעשות אחרת כדי לא ליפול באוכל, או כדי ש"הנפילה" תהיה קטנה יותר?

והטיפ הרביעי, והחשוב מכולם – תזכרו שהשאלה היא לא "מה עושים אם תבוא הנפילה?", אלא "מתי תבוא הנפילה ומה לעשות איתה?"

 

בהצלחה!

מיקה קפטור – ליווי ותמיכה במנותחי קיצור קיבה 050-7289441

Please reload

פרסומים קודמים
Please reload